Гру ми починаємо безпосередньо біля маєтку Утопія, позаду нас закриті ворота, праворуч стоїть якийсь п'єдестал з римською цифрою IV і червоною кнопкою. Навколо розкидані будівельні матеріали та будівельна техніка, все виглядає досить занедбаним, про можливу небезпеку нас попереджає оголошення, прикріплене до віконця трейлера справа. Отже, крокуємо вперед прямо до входу в будівлю, який забиті і закритий залізними гратами. Зліва від входу стоїть урна, в ній лежить два журнали. На першому журналі обведено число 5735, запам'ятайте його. По всій території перед входом в будівлю розставлені п'єдестали з числами і червоними кнопками (один такий ми бачили на самому початку гри). Зараз потрібно натискати кнопки п'єдесталів в певній послідовності, а саме 5735. Ось ці п'єдестали:
Якщо все зроблено правильно, то після натискання червоної кнопки на останньому п'єдесталі, подзвонить Кейт і кран справа посунеться, відкриваючи новий п'єдестал. Для того, щоб його побачити, треба обійти басейн, і підійти до місця між червоним краном і ковшом екскаватора, ось сюди:
Тиснемо на червону кнопочку, відкриється віконце. У вікні ви побачите 5 рядів повзунків, 5 перемикачів ліворуч від них і ще один перемикач знизу. Зараз потрібно клацати перемикачами так, щоб всі п'ять повзунків встали строго посередині. Послідовність (якщо вважати зверху - вниз) така: 42124. До речі кажучи, круглий перемикач знизу, служить для скидання виставлених повзунків, якщо ви зробили щось не так. Якщо все зроблено вірно, кран справа відсунеться і відкриє прохід у каналізацію, куди ми і спускаємося.
Каналізація
Робимо пару кроків вперед, чуємо голос, розмовляє з кимось, робимо ще крок, власник голосу почує наші кроки, але судячи з усього, з ним щось відбувається, проходимо вперед і замість людини бачимо обвуглені черевики, ліхтарик і портфель. Оглядаємо портфель, читаємо документи, що лежать в ньому і забираємо амулет. Коли ми відійдемо від портфеля, амулет заговорить з нами. Він дасть нам пораду, щоб ми не чіпали двері, так як це пастка, а лізли в каналізаційний люк, ліворуч. Так і робимо.
Повземо по тісній трубі, потрапимо в якийсь коридор. Амулет говорить нам йти направо, але двері праворуч закрита, тому повертаємося наліво і йдемо вперед до тих пір, поки не з'явиться сходи, по якій ми виліземо з каналізації (до речі кажучи, амулет каже, що він сам Барон Віттард, тому надалі я буду його звати просто Барон).
Підвал
Потрапляємо ми в підвал. Попереду стоїть стіл, оглядаємо його, з коробки дістаємо кам'яне яйце з буквою F, вивчаємо дошки оголошень і підходимо до сходів. Оглядаємо щиток, що висить на стіні, Барон скаже, що в цьому щитку знаходиться один з його пазлів. Значить буде вирішувати. Відкриваємо щиток і дивимося що всередині.
А всередині у нас різні цифри і числа в прямокутних і круглих віконцях. Числа у круглих віконцях знизу і праворуч показують суму чисел по вертикалі і горизонталі відповідно. Числа в прямокутних віконцях можна міняти місцями. Потрібно зробити так, щоб сума всіх чисел у всіх рядах і по горизонталі, і по вертикалі дорівнювала 34 (пізніше ви зрозумієте чому, прочитавши музичний журнал в саду). Прикладаю скріншот з рішенням:
Зробивши все як треба, ми почуємо характерний звук і зможемо піднятися на перший поверх.
Перший поверх
Отже, ми на першому поверсі. Якщо подивитися направо, то можна побачити медичний кабінет. На жаль, він закритий, але якщо глянути в шпаринку зверху, то можна побачити закривавлену кушетку. Йдемо прямо, повз дитячих іграшок, заходимо в двостулкову червону двері, потім заходимо в двері праворуч. Опиняємося в більярдній.
Праворуч лежить щось на подобі на стольний гри, на якій зображений якийсь малюнок, навколо якого можна виставляти фішки різних кольорів. Також ще потрібно виставляти руни (ті самі кам'яні яйця, які ми збираємо), але вони поки у нас не все. Виходимо з більярдної через синю двері. Ми вийшли в сад.
Зліва стоять коробки, відкриваємо верхню і знаходимо другу руну (на ній зображено щось на зразок російської літери П). Переходимо на іншу сторону саду, заходимо в двостулкові двері з кривавим відбитком долоні. Потрапляємо в фойє будівлі.
Йдемо направо, не піднімаємося сходами, виходимо у двері і потрапляємо в коридор, де зліва знаходиться двері в басейн. Двері закриті, поряд з нею щиток з головоломкою.
Її суть в тому, що потрібно зібрати мозайку так, щоб не залишилися вільні клітинки і влізли всі детальки. Ось один з можливих варіантів вирішення:
Вирішивши головоломку, заходимо в басейн.
Басейн
Йдемо в чашу і підходимо до великого червоного двигуну, який управляє вентиляторами. Вирішуємо чергову головоломку. Її суть в тому, щоб отримати найбільшу потужність, використовуючи як менше вентиляторів. Тиснемо на кнопку пуску і виставляємо ці вентилятори:
Після цього, нашому погляду відкриється третя руна, яку ми природно забираємо. Проходимо далі до лежаками, на одному із столиків лежить блокнотик, запам'ятовуємо послання, написане в ньому:
Пізніше він знадобиться нам в медичному кабінеті.
Піднімаємося на балкон, йдемо до столиків і стільців. Під одним зі стільців валяється листок, піднімаємо його і вивчаємо. Власне на ньому нас цікавить код 7536, але він стане в нагоді пізніше.
Перший поверх
Виходимо з басейну назад у коридор. Щоб знайти четверту руну, повертаємося в хол будівлі і йдемо до дверей з іншого боку холу. Відсуваємо плити, що лежать під дверима, беремо четверту руну. Підходимо до стійки адміністратора, поруч із телефоном лежить якийсь список, а так само поряд лежить стос карт будівлі, дуже корисна річ. Якщо ви уважно подивитеся, то під стійкою є сейф, але поки що шифру від нього ми не знаємо.
Піднімаємося сходами на другий поверх. Тут є двері на балкон (закрита) і двері в галерею вікінгів (захищена якимось полем). Будемо відкривати двері на балкон. Відійдіть на крок назад від дверей і подивіться на плінтус, за яким тягнеться провід. На дроті знаходимо перемикач. Потрібно, щоб він був включений (стрілка повинна стояти на правій стороні). Ось таких ось перемикачів 4 штуки: безпосередньо цей, поряд з виходом з підвалу, поруч з великою червоною дверима (поруч з дитячою кімнатою), і біля сходів, якими ми піднімалися на другий поверх. Коли всі 4 перемикача будуть включені, підходимо до балконних дверей і тиснемо на червону кнопку зліва. Заходимо на балкон.
Балкон на другому поверсі
Тут на балконі є всього лише одна, але дуже складна головоломка - п'ятнашки. Від дверей повертаємося направо, робимо крок вперед і оглядаємо п'ятнашки. Вставляємо в них руну із зображенням букви F. Я наводжу рішення п'ятнашки, відразу попереджаю, що заплутатися навіть з вирішенням дуже навіть можна.
Якщо все зроблено вірно - картинка загориться і Барон скаже, що по всій будівлі розкидано 10 рун, за допомогою яких потрібно вирішити 10 головоломок. Одну ми тільки що вирішили. Виходимо з балкона, спускаємося вниз і перемикаємо вимикач, який знаходиться за сходами біля ліфта!
Після цього ліфт можна буде викликати і виїхати на ньому на другий поверх.
Другий поверх
Вийшовши з ліфта, ми потрапляємо в якесь складське приміщення. Оглядаємо ящик, що лежить на одній з полиць. Нова головоломка, приз за рішення - нова руна.
Отже, суть головоломки проста: потрібно зробити так, щоб всі кнопочки були погаслими. Якщо ми тиснемо на кнопку, вона вимикається і запалює сусідні. Ось рішення:
Послідовність: 1, 4, 9, 12, 6, 1, 5, 3, 11, 8.
Ящик відкриється, забираємо руну (на якій зображено щось схоже на букву М). Виходимо в коридор. У коридорі спочатку заговорить Барон, потім задзвонить мобільний телефон. Ступаємо вперед і повертаємо наліво. Перед нами двері від офісу охорони, але вона закрита кодовим замком. Згадуємо листочок, знайдений в басейні, а точніше код, який був на листочку: 7536. Замок три рази писне і пропустить нас всередину.
Кімната охорони
Дивимося на екрани моніторів, особливо на цей монітор:
Оскільки це рішення на головоломку в більярдній.
Праворуч від моніторів на підлозі, можна знайти чергову руну у вигляді хреста.
Також в кімнаті охорони потрібно оглянути книгу на столі, точніше закладку в книзі, і зазирнути у відкритий шафка, де стоїть ще одна головоломка. Вставляємо руну з символом схожим на букву С (ми її знайшли під плитами у фойє).
З'явиться головоломка з вісьмома монетками: чотирма срібними і чотирма золотими.
Потрібно всі чотири срібні монети поставити на місця золотих і навпаки. Я пронумерував монетки таким чином:
Ось рішення:
Рухаємо срібну монети 1 направо. Рухаємо золоті монети 1 і 2 наліво. Рухаємо срібні монети 1, 2 і 3 направо. Рухаємо золоті монети 1, 2, 3 і 4 наліво. Рухаємо срібні монети 1, 2, 3 і 4 направо. Рухаємо золоті монети 1, 2, 3 і 4 наліво. Рухаємо срібні монети 2, 3 і 4 направо. Рухаємо золоті монети 3 і 4 наліво. Рухаємо срібну монети 4 to направо. Якщо все зроблено вірно, шкатулка засяє.
Зліва знизу від дверей є щиток, відкриваємо його і клацаємо перемикачем. Це відкриє двері в апартаменти. Спускаємося в більярдну, підходимо до дошки і виставляємо фішки ось так:
Після цього ставимо в середину руну з символом буквою П. Друга загадка з десяти вирішена.
Ступаємо в музей вікінгів, що на другому поверсі, поруч із балконом. По дорозі з нами то й справа буде розмовляти Барон і дзвонити телефон. Сам музей вже відкритий, і всередині нас чекає щось.
Музей вікінгів
Спочатку ми бачимо якесь свічення в залі, зайшовши туди, бачимо білий силует. Пізніше Барон нам пояснює, що це злий дух. Проходимо через всі зали, попутно оглядаючи вітрини і читаючи вивіски, поки не натрапимо на дерев'яний ящик, в якому знаходиться головоломка рун. Вставляємо руну зі знаком, походимо на букву М.
Перед нашим поглядом відкриється наступне: 3 палиці, на одній з яких вибудувана піраміда з каміння, а дві інші вільні. Наше завдання - з лівої палиці перенести всі камені на праву, причому на правій палиці потрібно зробити таку ж піраміду. Камені можна ставити тільки так, щоб менший був на більшому.
Заплутатися дуже просто, будьте обережні. Взагалі схема вирішення цілком проста, потренуйтеся і у вас все вийде.
Тепер пора виходити, але перед виходом, навпаки каси на підлозі валяється книга. У ній розповідається про те, що кожна руна означає.
Вирушаємо в апартаменти.
Апартаменти
Робимо пару кроків вперед, дивимося на підлогу праворуч. Бачите таблицю з хрестиками? Запам'ятайте її, надалі вона знадобиться щоб відкрити двері в мед кабінет.
Крокуємо до кімнати, там є потайний хід
Залазимо в нього, потрапляємо в сусідню кімнату.
Робимо кілька кроків вперед і дивимося направо, де на перилах стоїть тарілка з шоколадом. Однак, це не просто тарілка, тут криється головоломка. Як ви бачите шоколадні точки становлять якийсь візерунок, нам належить цей візерунок стерти. Риски між шоколадінкамі стираються, якщо перейти від однієї точки до іншої. Ось мій варіант рішення:
Звичайно, є й інші шляхи вирішення.
Вирішивши, отримуємо чергову руну із символом у вигляді двох хрестів, які стоять один на одному.
Єдине, що ще потрібно зробити в цій кімнаті, так це підійти до журнального столика і переглянути буклет, на якому зображені замок від сейфа і складаються знаки чотирьох кольорів.
Як ви напевно зрозуміли, це підказка шифру до сейфу, який знаходиться у фойє будівлі.
Щоб підібрати шифр, потрібно порахувати кількість знаків певного кольору по всіх локаціях (ви вже напевно скрізь помічали дивні жовті, червоні, зелені знаки, намальовані де-небудь). Так от треба знати точну кількість знаків кожного кольору. Нижче я приведу список кількості знаків і того, де вони знаходяться. Але зроблю я це тільки після того, як ми відвідаємо всі потрібні локації.
Ступаємо до мед кабінету, що біля підвалу.
Мед кабінет
Кабінет природно ще закритий, але придивіться в нижню частину дверей, там є грати. Знімаємо цю решітку і бачимо головоломку.
Її зміст полягає в тому, що потрібно правильно виставити циліндрики. У цьому нам допоможе таблиця, накреслена на підлозі в апартаментах. Кінцевий результат повинен бути таким:
Якщо все зроблено правильно, то двері відкриються. Заходимо всередину.
Посеред кабінету варто закривавлена кушетка, в лівому кутку кабінету стоїть стіл, на якому розташовується химерне винахід. Ось воно нам зараз і потрібно!
Вставляємо у винахід руну із символом у вигляді двох букв Х.
З'явиться головоломка з трансформаторами. В принципі, вона дуже проста: потрібно всього лише розмістити трансформатори в правильному порядку. У цьому нам допоможе запис з блокнота, знайденого в басейні, в якій обмовляється принцип розміщення трансформаторів.
Проте вийти з кабінету ми не зможемо, оскільки Фенрір (той самий злий дух), зачарує двері якоюсь сильною магією. Щоб її зруйнувати, потрібно всього лише використовувати відеокамеру. Коли прочухається після заставки, виходимо з кабінету, забравши з кушетки з'явилася руну з символом у вигляді букви S.
Йдемо до ліфта і піднімаємося на 14 поверх (точніше сказати на дах, тому що 14 поверх це вже дах).
Дах
На даху розташовується обсерваторія, поки що вхід до неї для нас закритий. Для того щоб відкрити його, потрібно вирішити одну головоломку. Прямо навпроти ліфта, якщо зробити кілька кроків, є щиток. У ньому є 3 перемикача. Якщо пройти на іншу сторону даху, то там теж можна знайти щиток. Тільки в цьому щитку є якісь лампочки і вентиль. Ступаємо на балкон, що на другому поверсі і дивимося на верхні поверхи будівлі:
Запам'ятовуємо, як розташовуються кольору світяться вікон. Повертаємося на дах.
Йдемо до щитка, що навпроти ліфта. Перший перемикач відповідає за горизонтальний ряд лампочок в щитку з вентилем, другий - за вертикальний, третій - за колір. Потрібно виставити кольору так само, як і на будинку горіли віконця.
Ось рішення (після кожної виставленої комбінації тиснемо на білу кнопку)
Виставивши все, йдемо до другого щитка і, якщо все правильно, крутимо вентиль. Пролунає гучний звук. Це обернеться коридор і відкриє вхід в обсерваторію.
Обсерваторія
Піднімаємося сходами, слухаємо Барона. Підходимо до столу, оглядаємо лист, що лежить на ньому. У листі зазначено пароль 112321 (він знадобиться нам у підвалі), а також в ньому згадується про сімейні взаємини якихось Софії, Вільяма і Емми. Все це запам'ятовуємо. З шухляди дістаємо руну з символом у формі літери Х.
Підходимо до робочого монітора, навпаки телескопа, тиснемо на екран. Застосовуємо руну з символом у формі хреста, почнеться щось на подобі гри. Для початку потрібно просто натиснути на будь-яку зірку, потім комп'ютер вкаже на наступну зірку, на яку потрібно буде натиснути. Потім знову тиснемо на зірку, яку вибрали ми, після на зірку, запропоновану комп'ютером. І так робимо 12 разів, щоразу ланцюжок буде ускладнюватися на одну зірку.
Але підсумком буде чергова вирішена головоломка.
Спускаємося в підвал.
Підвал
Тут є ще не вирішена головоломка. Відкриваємо бойлер і кладемо в нього руну з символом у формі літери Х, закриваємо бойлер і підходимо до вентилів. Згадуємо послідовність, записану в листі в обсерваторії: 112321. Крутимо вентилі по цій послідовності.
Головоломка вирішена.
Настав час пробратися в апартаменти самого Барона.
Апартаменти Барона
Для того, щоб в них потрапити потрібно знову відвідати офіс охорони і клацнути перемикачем у підлоги. Потім піти в квартиру, де ми вирішували головоломку з шоколадками і залізти у шафу (як ви пам'ятаєте в ньому є потаємний хід між апартаментами). Перетинаємо недобудовані квартири і виходимо в двостулкову двері, заходимо в ліфт.
Вийшовши з ліфта, повертаємося наліво і заходимо у великий зал.
У залі досить багато всього: всяких дверей, ваз, полиць, нам поки потрібен стіл, на якому лежить шахова дошка та письмо. Уважно читаємо лист, знову йдеться про якісь родичів. Тепер звертаємо всю свою увагу на шахову дошку.
Перед нами досить поширена головоломка - потрібно конем обійти всю шахову дошку.
Ось рішення:
Вирішивши її, ми почуємо характерний звук.
Виходимо із залу і заходимо в офіс Барона.
Якщо стоячи прямо біля виходу, повернутися наліво і уважно оглянути стіну, то можна побачити, що одну частину стіни можна відсунути, а за нею знаходиться якась картина, що зображає родинне дерево. Це чергова головоломка - потрібно розташувати членів сім'ї в правильній ієрархії. Поки що зробити цього ми не можемо, тому що у нас недостатньо інформації.
Оглядаємо стіл Барона, зі столу беремо руну з символом, схожим на гілочку. Читаємо документи, що лежать на столі. Оглядаємо грамоту, що висить на стіні, позаду столу. Ось тепер беремося за вирішення головоломки з родичами.
Проаналізувавши дані з усіх листів, можна прийти до такого рішення:
Після рішення, обертаємося і кладемо руну з символом у формі літери S в сейф, який з'явився в каміні.
Йдемо в зал Барона, підходимо до шахової стіні і тиснемо на кнопку, поруч з нею. Відкриється тайник, в який ми кладемо руну, знайдену в кабінеті Барона.
Спускаємося у фойє і підходимо до сейфу, зараз ми будемо його відкривати.
Відкриваємо сейф
Для початку я приведу списки, де можна знайти потрібні знаки.
Червоний знак: 1) У коридорі, у який ми потрапляємо, вилазячи з каналізації 2) Диван в кафе 3) Перекладина в саду 4) Музей вікінгів (човен) 5) На даху 6) Зал Барона (на колоні) Синій знак: відро в басейні Жовтий знак: 1) На дитячому майданчику 2) В кафе на столику 3) У басейні на мазаічной стіні 4) У басейні на підлозі 5) Коробки на другому поверсі, перед балконом 6) Листівки в фойє 7) На блюдце на балконі 8) На підлозі в музеї 9) У музеї на одному з дисплеїв 10) На даху, на трансформаторі 11) У обсерваторії 12) На дипломі в кабінеті Барона Зелений знак: 1) На столі в кафе 2) Під дезодорантом в басейні 3) Музей вікінгів (дрова) 4) У саду 5) Офіс охорони 6) Картина в споруджуваних апартаментах 7) У закінчених апартаментах 8) На даху, на ящику, поруч із другим щитком 9) Поруч зі входом в обсерваторію 10) На обкладинці книги в обсерваторії 11) У обсерваторії поряд з телескопом 12) У залі Барона (під шаховою фігурою)
Отже, значить у нас 12 зелених, 12 жовтих, 6 червоних і один синій знак.
Це і є пароль до сейфа. Різання на гуртку з зеленим знаком виставляємо на 12, з жовтим теж на 12, червоним на 6, синім на одиницю. Якщо все правильно, сейф відкриється.
Кладемо в нього останню руну, знайдену в басейні, і слухаємо Барона, який хвилюється голосом заявляє, що портал відкритий, і треба бігти до нього.
Фінішна пряма
Біжимо в підвал, там є люк на підлозі, через який ми пролізли на початку гри, так от спускаємося туди. Залазимо в той люк, через який вилізли з каналізації.
Двері, яка раніше була під десятьма замками, тепер відкрита.
Торкаємося її, слухаємо слова Барона, остання головоломка починається.
Її сенс, як я зрозумів в тому, щоб пересунути зелений камінь у самий низ. Вашій увазі я пропоную кілька варіантів вирішення:
Вдало вирішивши головоломку, ми станемо перед дилемою. Що робити з амулетом? Кидати в портал або забрати з собою? Це ваш вибір. У будь-якому випадку, щоб ви не обрали, доведеться вибиратися з Утопії. Для цього вилазимо з каналізації на вулицю, і йдемо до воріт, біля яких ми почали гру. Відкриваємо ворота.